Rok 2014 należał będzie do branded contentu, czyli komunikacji marketingowej, w której nie mówi się wprost o produkcie ale koncentruje się na tworzeniu angażujących dla użytkownika treści.
Aż 70% konsumentów preferuje dowiadywanie się o produkcie i firmie z artykułów a nie ze standardowej reklamy czy reklamy internetowej. Oferując w swoich usługach działania content marketingowe nie tylko zbliżamy markę do konsumenta, któremu dostarczamy interesujących treści, ale co ważniejsze sprawiamy, że marka staje się zdecydowanie bardziej widoczna w sieci.
Dla przykładu, dodanie do firmowej strony zakładki „blog firmowy” i regularne na nim publikowanie zwiększa widoczność firmy w internecie o ok. 55%. Liczba 329 milionów to miesięczna ilość osób, które czytają blogi. Firmy, które publikują treści minimum 15 razy w miesiącu, zyskują 5 razy większy ruch na swojej stronie internetowej niż strony, które tego nie robią, a posiadanie cyklicznie uaktualnianego bloga pozwala na wygenerowanie o 97% leadów więcej.
Dobrze realizowany content marketing pozwala więc na zwiększenie wiedzy o marce i budowanie lojalności obecnych i potencjalnych klientów.