Dążąc do zwiększenia efektywności sprzedaży w obecnej rzeczywistości tak nierozerwalnie już powiązanej ze światem Internetu i gwałtownym rozwojem sieci społecznościowych, rynek na którym odbywają się wszystkie procesy biznesowe nie mógł zareagować inaczej niż uznać, że ten szczegółowo opisany i powszechnie dostępny zbiór konsumentów, stanowi wręcz perfekcyjne miejsce dla przekazów reklamowych.
Można powiedzieć, że media społecznościowe, z angielskiego nazywane także social media, skupiające w jednym miejscu grupy internautów połączonych ze sobą poprzez przyjaźń, pokrewieństwo, zainteresowania, pasje lub problemy to innymi słowy gotowe grupy docelowe. I nie trzeba się zbyt długo zastanawiać, aby zauważyć jak szerokie dają nam możliwości wręcz ekspresowego dotarcia do pożądanych konsumentów.
Jak zatem wygląda content marketing i jego promocyjne oddziaływanie na pozycję marek w sieci?
Przede wszystkim potrzebna jest akcja.
Stworzenie grupy stałych entuzjastów marki, a nie tylko zwrócenie uwagi na istniejący produkt. Podstawą dla każdej istniejącej grupy jest miejsce, do którego grupa może zaglądać oraz treści jakie będą ją bawić, inspirować i ciekawić.
To do tego miejsca zaprowadzi ich link sponsorowany i to tam znajdą przekaz, który powinien ich zachęcić do rozpoczęcia otwartego dialogu, wyrażania swoich opinii i zadawania pytań, okazywania radości bądź niezadowolenia.
Rok 2013/2014 należeć ma właśnie do branded contentu, czyli komunikacji marketingowej, w której nie mówi się wprost o produkcie ale koncentruje się na tworzeniu angażujących dla użytkownika treści. Aż 70% konsumentów preferuje dowiadywanie się o produkcie i firmie z artykułów a nie ze standardowej reklamy internetowej. Oferując w swoich usługach działania content marketingowe nie tylko zbliżamy markę do konsumenta, któremu dostarczamy interesujących treści, ale co ważniejsze sprawiamy, że marka staje się zdecydowanie bardziej widoczna w sieci. Dla przykładu, dodanie do firmowej strony zakładki „blog firmowy” i regularne na nim publikowanie zwiększa widoczność firmy w internecie o ok. 55%. Liczba 329 milionów to miesięczna ilość osób, które czytają blogi. Firmy, które publikują treści minimum 15 razy w miesiącu, zyskują 5 razy większy ruch na swojej stronie niż strony, które tego nie robią, a posiadanie cyklicznie uaktualnianego bloga pozwala na wygenerowanie o 97% leadów więcej.
Content is The King
Media społecznościowe dają branży reklamowej idealne warunki do zwiększenia wiedzy o marce i budowania lojalności obecnych i potencjalnych klientów.
W tym celu Dział Mediów Społecznościowych i Content Marketingu Agencji Emocni.pl oferuje :