powrót
agencja interaktywna:
Emocni.pl

PLA (Product Listing Ads) czyli kolejna reklamowa propozycja Google

Według szacunków ponad 30% ruchu na naszych stronach internetowych generuje Google. Wielki Brat, jak mówi się o największej wyszukiwarce świata, każdego dnia wspiera oglądalność serwisów www, a dzięki temu przyczynia się do nawiązywania biznesowych kontaktów i generowania transakcji online.

 

Product Listing AdsWarto więc zauważyć, że kilka tygodni temu Google wprowadził nową formę reklam wyświetlanych w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania. Product Listing Ads (w skrócie PLA, a po polsku Reklamy z Listą Produktów) to reklama, dedykowana głównie branży e-commerce, pozwalająca na prezentację wybranych produktów bezpośrednio na stronach Google.

 

 

Niewielka forma reklamowa zawiera nazwę produktu, jego cenę, nazwę sklepu, z którego promowany towar pochodzi, a co najważniejsze jego zdjęcie. Opcjonalnie może zawierać również tekst reklamowy (w tym np. warunki dostawy towaru), który potencjalny klient przeczyta po najechaniu myszką na fotografię. Tak dokładne informacje prezentowane w karcie wyszukiwarki dają użytkownikowi możliwość podjęcia biznesowej decyzji, czy proponowany produkt (w tym jego cena) jest dla niego atrakcyjny i czy rzeczywiście chce kliknąć w reklamę i poznać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty.

 

 

Zalety reklam PLA:

  • Reklama z Listą Produktów daje możliwość  prezentacji oferowanych produktów jeszcze przed wizytą w serwisie sprzedawcy – trafniejszy wybór potencjalnych klientów
  • Użytkownik, który przegląda wyniki wyszukiwania już w Google poznaje dość dużo informacji na temat produktu (np. jego cenę) i klika wyłącznie w reklamy, które spełniają jego oczekiwania – wyższa jakość pozyskiwanych użytkowników
  • Podobnie jak dobrze znane Adwords reklamy PLA rozliczane są w formule CPC, więc reklamodawca płaci jedynie za tzw. kliknięcia użytkowników – niższy koszt pozyskania użytkownika
  • Reklamy PLA wyświetlają się równocześnie z Adwordsami, można więc równolegle prowadzić obie kampanie, a przez to zwiększać oglądalność – większy zasięg kampanii
  • Każdy element listy produktów jest podlinkowany bezpośrednio do podstrony produktowej, dzięki czemu zainteresowany klient trafia w serwisie sprzedawcy od razu na interesujące go informacje – wyższy stopień konwersji

 

 

Reklamy w z listą produktówNasze pierwsze doświadczenia z reklamami PLA  potwierdzają optymistyczne prognozy Google. Rzeczywiście dobrze zoptymalizowana kampania, pomimo trochę niższego CTR, obniża dotychczasowy koszt kliknięcia, generuje bardziej wartościowy ruch i zdecydowanie obniża współczynnik odrzuceń, efekt świeżości formy reklamowej powoduje większe zainteresowanie konsumentów, a wyświetlane zdjęcia i ceny produktów znacznie zwiększają stopień konwersji kampanii SEM. Można zatem powiedzieć, że już w praktyce sprawdziliśmy, iż dla branży e-commerce Product Listing Ads jest naprawdę doskonałym kanałem konwersji i warto zacząć z niego korzystać jak najszybciej.

Informujemy, że obsługa tej strony internetowej wymaga cookies. Danych w nich zapisanych agencja używa wyłącznie w celach statystycznych wspierających e-marketing. Dowiedz się więcej. Zamknij