Według szacunków ponad 30% ruchu na naszych stronach internetowych generuje Google. Wielki Brat, jak mówi się o największej wyszukiwarce świata, każdego dnia wspiera oglądalność serwisów www, a dzięki temu przyczynia się do nawiązywania biznesowych kontaktów i generowania transakcji online.
Warto więc zauważyć, że kilka tygodni temu Google wprowadził nową formę reklam wyświetlanych w prawym górnym rogu wyników wyszukiwania. Product Listing Ads (w skrócie PLA, a po polsku Reklamy z Listą Produktów) to reklama, dedykowana głównie branży e-commerce, pozwalająca na prezentację wybranych produktów bezpośrednio na stronach Google.
Niewielka forma reklamowa zawiera nazwę produktu, jego cenę, nazwę sklepu, z którego promowany towar pochodzi, a co najważniejsze jego zdjęcie. Opcjonalnie może zawierać również tekst reklamowy (w tym np. warunki dostawy towaru), który potencjalny klient przeczyta po najechaniu myszką na fotografię. Tak dokładne informacje prezentowane w karcie wyszukiwarki dają użytkownikowi możliwość podjęcia biznesowej decyzji, czy proponowany produkt (w tym jego cena) jest dla niego atrakcyjny i czy rzeczywiście chce kliknąć w reklamę i poznać szczegółowe informacje na temat wybranej oferty.
Zalety reklam PLA:
Nasze pierwsze doświadczenia z reklamami PLA potwierdzają optymistyczne prognozy Google. Rzeczywiście dobrze zoptymalizowana kampania, pomimo trochę niższego CTR, obniża dotychczasowy koszt kliknięcia, generuje bardziej wartościowy ruch i zdecydowanie obniża współczynnik odrzuceń, efekt świeżości formy reklamowej powoduje większe zainteresowanie konsumentów, a wyświetlane zdjęcia i ceny produktów znacznie zwiększają stopień konwersji kampanii SEM. Można zatem powiedzieć, że już w praktyce sprawdziliśmy, iż dla branży e-commerce Product Listing Ads jest naprawdę doskonałym kanałem konwersji i warto zacząć z niego korzystać jak najszybciej.